30 Ocak 2011 Pazar

Ev yapımı yoğurt

Ailecek 20 yılı aşkın süredir metropolde yaşıyor olmamıza rağmen hala köylü tarafımızı içimizde yaşatıyoruz. Kimileri buna doğal yeni adıyla organik beslenme diyorsa da ben köylü damarı demeye devam ediyorum. Evet aslına bakarsanız ne köylüyüm ne de şehirli arada sıkışan binlercesinden biriyim. Bir diğer açıdan bakacak olursak yapı olarak gelenekselci, düşünce olarak modern.

Bekaretin saçmalığından dem vurum öte yandan eski sevgiliyle arkadaş kalınamayacağını ya da sevgilinin eski sevgilisiyle görüşmesinin abuk olduğunu iddia edebiliyorum. Oha ne alaka bekaret ve eski sevgili demeyin. Bekaret gelenekselcilerin en büyük kalesi, eski sevgiliyle arkadaş kalmak da modernizmin günümüz surlarından farkı yok. hiç saçma saçma konuşuyor bu demeyin çünkü bunu ben demiyorum günümüzde birçok kadın ve erkek bu minvalde konuşuyor.

Aracı olmanın hem avantajları hem de dezavantajları var. Ama ne Musa'ya ne de İsa'ya yaranamadığınız gerçeğini de unutmamak lazım. Kendi iç çelişkileriniz, yaşadığınız ikili toplumun baskıları, arkadaşlar, sevgililer vs vs vs. İşin açıkçası ben hala işin içinden çıkabilmiş değilim.

Yoğurt hayatımın vazgeçilmezlerinden birisi. Peynir ile aram çocukluk döneminde yaşadığım tiksinti sonucu hep mesafeli oldu ama yoğurt hep baş tacıydı. Her yoğurdu yiyememiş olmamada da yine seçiciliğimden kaynaklı olmuştur. Hazır yoğurtlar hep bir kireç tabakası bıraktığından ötürü aram hiç iyi olmadı kendileriyle. Ya çiftlikte hazırlanan bidon bidon süzme yoğurtlardan yedim ya da annemin evde yaptığı ev yoğurtlarından.
Yoğurt demişken kaymağı es geçmek büyük terbiyesizliktir. Kaymak kahvaltı sofralarının bana göre açık ara birincisidir. Hiç bir şey olmasın bana kaymak yeter ama bu ayrı bir yazımın konusu diyip asıl konuya döneyim.

Ev yoğurdu yapmak aslına bakarsanız çok kolay. Mahallenize bir şekilde uğrayan sütçüden 3-5 litre süt alıp bu sütü fokurdatana kadar kaynatıp, sonrasında ölçüsüne göre içine; 1-2 kaşık yoğurt ekleyip, 1 günlük soğutmaya bırakmanızla süper bi tadı elde edebilirsiniz. Fotoğraflarını çektim ama bilgisayar ve hafıza kartın uyumsuzluğuyla tüm hepsi gitti. Haftaya yeniden yapacak olmamdan ötürü fotoğrafları haftaya eklemem sorun çıkartmayacak diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder