29 Ocak 2011 Cumartesi

bozulmasına ramak kalan ıspanak



Gecenin bi yarısı dolapta  bozulmaya ramak kalan
ıspanakları yapasım tuttu. ıspanakları normalde yıkamadan önce saplarını kesip atardım ancak bi gün teyzemin ıspanakların kökünden çorbasını yaptığını görünce denemeye karar verdim.

Ispanağın en meşakkatli tarafı yıkanması. Biraz ılık su ile eliniz donmadan yıkayabilirsiniz. hatta bu yıkama mevzusu ile bir şey paylaşayım; bi arkadaşım arçelik servisinde çalışıyor ve birden fazla müşterinin bulaşık makinesinde tıkanıklık yaşadığını bunun da nedeninin ıspanak yıkamasından kaynaklı tıkanıklıklar olduğunu 
paylaşmıştı. Evet evde olunca yeni yeni yollar buluyoruz. ama tavsiye etmiyorum yapmayın canım böyle şeyler. Ispanakları yıkadıktan sonra ayrı bir kapta sirkeli suda bir süre bekletmek iyi olur.


Öncelikle çorbanın yapımını anlatayım;
kökleri ince kıydıktan sonra, kıyılmış soğanları 2 yemek kaşığı zeytinyağında kavuruyoruz. Kavrulan soğanların üzerine kıymamızı boca edip bir süre daha kavuruyoruz. En son 1 tatlı kaşığı biber, bir yemek kaşığı domates salçasını da bu harca ekliyoruz. 5 dakika sonra ıspanaklarımızı bu harca katıp harcı kapatana ya da dilenilen ölçüde kaynar su ekleyip 20 dakika pişmesi için kısık ateşe bırakıyoruz. Eğer ki ekşi olmasını istiyorsak o zaman yarım çay bardak sımağı sıcak su ile ıslatıp süzdükten sonra suyunu ekleyebilirsiniz ya da 1 tatlı kaşığı nar ekşisi ile bu ekşiliği elde edebilirsiniz.

Yumurtalı ıspanak çok daha basit. tencereye 3 yemek kaşığı zeytinyağı ekleyip dilenirse soğan atılır (ben atmıyorum genelde ) sonrasında ıspanakları boca edip kapağını kapatıyoruz. Yaklaşık 10-15 dakika sonra iyice ezilen ıspanakların üstüne arzu edilen miktarda yumurta kırıp yumurtaların arzu edilen kıvamına göre pişmeye bırakıyoruz. Bu işlerin hepsi yıkama dahil 35 dakikayı bulmuyor ya da ben artık çok pratik biçimde yapıyorum. Bloğun adını boşuna ev erkeği koymadık.
sirkeli  sudan alıp duruladıktan sonra sapların ayrı bir kıyıpta biriktirip diğerlerini orta büyüklükte kıyıyoruz. çok küçük kıymayın zaten el kadar canı var.

büyük bir soğanı ince ince kıyıp kenarda hazır tutmak sonrası için büyük kolaylık.


ev salçası olmazsa olmaz. her yerden alınmıyor bu meret. ben genelde hatay' dan getirtiyorum.(çok aptal bi açıklama oldu.)

kıyma ve soğanı birlikte kavurmalı.
yumurtalı ıspanak
ekşili, kıymalı ıspanak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder